Wydarzenia

Tegoroczna edycja World Ducati Week przeszła do historii: 80 tysięcy Ducatisti na włoskim torze Misano

2022-07-28


Jedenasta edycja World Ducati Week, największego zlotu Ducati na świecie, wróciła po czteroletniej nieobecności. Trzydniowa impreza na torze Misano World Circuit zgromadziła Ducatisti i fanów motocykli dostarczając niezapomnianych wrażeń.

Pasja do marki Ducati ściągnęła do Misano w dniach 22-24 lipca 2022 roku ponad 80 000 fanów z 84 krajów, którzy mimo trudności związanych z pandemią i niezwykle gorących temperatur panujących w tym czasie we Włoszech zapełnili padok. W imprezie uczestniczyło 235 Oficjalnych Klubów Ducati, w tym członkowie Ducati Klub Polska.

Podczas World Ducati Week możemy doświadczyć duszy Ducati: nie tylko sprzedajemy motocykle, ale projektujemy doświadczenia i emocje związane z motocyklami – powiedział Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati – Wielka parada w piątek, Lenovo Race of Champions, muzyczne wieczory, czy pokaz sztucznych ogni to tylko niektóre z tych chwil, które pozostaną w pamięci uczestników WDW 2022. Dziękuję wszystkim, ale także całemu personelowi złożonemu głównie z pracowników Ducati, którzy ciężko pracowali, aby to niesamowite doświadczenie było możliwe. Dziękuję również Zespołowi Ducati Corse, a w szczególności zawodnikom, bohaterom WDW, którzy byli dostępni dla fanów i dali nam niepowtarzalny pokaz.

Kulminacyjnym, najbardziej oczekiwanym momentem wydarzenia był z pewnością Lenovo Race of Champions, w którym udział wzięło 21 zawodników Ducati rywalizujących w mistrzostwach MotoGP, Superbike i Supersport. Każdy z nich jeździł na seryjnych modelach Panigale V4 S i Panigale V2, które wyposażone zostały jedynie w opony typu slick i wyścigowe wydechy. W wyjątkowym pokazie, który tylko Ducati może zaoferować swoim fanom, triumfował Pecco Bagnaia. Federico Caricasulo odniósł zwycięstwo w kategorii Panigale V2.

Wielu fanów z entuzjazmem śledziło wyścig z trybun toru Misano. Dołączyli do nich też dziesiątki tysięcy widzów transmisji na żywo na stronie Ducati. Aż 9 międzynarodowych telewizji i serwisów streamingowych transmitowało wyścig Lenovo Race of Champions, który stał się dzięki temu prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem. Unikalne motocykle z autografami zawodników, którzy ścigali się na nich podczas Lenovo Race of Champions, będą dostępne w sprzedaży online dla wybranych klientów Ducati.

Parada Ducatisti w piątkowy wieczór pozostanie jednym z niezapomnianych momentów jedenastej edycji WDW. W największej paradzie Ducati w historii wzięła olbrzymia liczba Ducatisti, którzy najpierw wypełnili tor w Misano, a następnie przejechali wzdłuż wybrzeża aż do Riccione, gdzie odbywała się plażowa impreza Scrambler Beach Party, którą uświetnił Benny Benassi. Na czele „Big Red Snake” jechał Claudio Domenicali z kierownictwem Ducati, a także zawodnikami MotoGP i Superbike.

W sobotę na dużej scenie na Stadionie Miejskim Santamonica w Misano zawodnicy z ekscytacją opowiadali o emocjach związanych z uczestnictwem w Lenovo Race of Champions. Wieczór zakończył się setem DJ-skim Meduzy i niesamowitym pokazem sztucznych ogni, który wprawił wszystkich w zdumienie.



World Ducati Week 2022 w liczbach:

  • Ponad 80 000 uczestników z 84 krajów
  • 5 805 okrążeń toru pokonanych łącznie przez motocykle i samochody w ciągu trzech dni
  • 51 000 zdjęć zrobionych przez fotografów i 60 godzin nagrań wideo
  • 235 oficjalnych klubów Ducati
  • 30 tytułów mistrzów świata byłych i obecnych zawodników, którzy wzięli udział w WDW
  • 15 Panigale V4 S i 6 Panigale V2 w specjalnych barwach przygotowanych na Lenovo Race Of Champions
  • 33 minuty motocykle Ducati opuszczały tor Misano, aby utworzyć paradę motocyklową do Riccione
  • 600 testów symulatorów Panigale V4 R i Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary
  • 45 Ducati Talks w 5 etapach
  • 1 ślub
  • 22 godziny muzyki pomiędzy setami DJ-skimi, pokazami na żywo na padoku i na wieczornych imprezach
  • 548 pracowników Ducati aktywnie uczestniczących w wydarzeniu
  • 552 000 odsłon na stronie Ducati poświęconej WDW od początku sprzedaży biletów
  • Ponad 6 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych Ducati
  • Ponad 18 000 dostępów do aplikacji internetowej FantaWDW w ciągu trzech dni trwania wydarzenia
  • Ponad 150 000 widzów obejrzało transmisję na żywo z Lenovo Race of Champions na kanale Ducati na YouTube i stronie MotoGP na Facebooku



#WorldDucatiWeek2022 #WDW2022 #LetsRideAsOne